WebDevel Tips: Cum setam conversii in Adwords sau Analytics?

Ai un site pe care il promovezi si nu stii din ce canale iti vin comenzile ? Vrei sa stii daca investitia ta in Adwords iti aduce rezultate?

Setarea conversiilor in Analytics/Adwords

In primul rand cele 2 instrumente trebuie interconectate (daca nu stii cum, iti spun cei de la Google aici). O data realizat acest lucru se pot importa Goal-uri din Google Analytics in Adwords si se poate monitoriza ce canal de marketing a adus rezultatele: seo, ppc, direct/branding, refferal, newsletter etc..

Inainte sa incep…

Daca ti se pare ca acest tutorial devine prea complicat, atunci pur si simplu trimite-ne un mesaj aici si ne ocupam noi de toate aceste aspecte.

Ce inseamna conversie?

Un eveniment de interactiune cu utilizatorul care iti atinge obiectivele propuse. De exemplu:

  • trimiterea unui formular de contact
  • vizualizarea unei pagini de contact
  • telefon de la client
  • crearea unui cont pe site
  • download-ul unei resurse
  • trimiterea unei comenzi online
  • abonarea la newsletter
  • etc…

Unde setez conversii pe site?

Daca folosesti platforma Google Adwords si ai un magazin online cu plata direct online, iti recomand sa pui conversiile direct in Adwords. Pentru toate celelate cazuri in care nu se finalizeaza actiunea exclusiv online iti recomand Analytics Goals. Practic atingerea unui Goal de catre un utilizator al website-ului insemna o conversie.

Unde vad conversiile pe site?

In analytics in zona de Reporting / Conversions (in meniul lateral stanga)

Cum import Goal-urile setate in Analytics inapoi in Adwords?

Procesul de import este simplu in cele mai multe cazuri, daca sunt indeplinite o serie de conditii. Te invit sa vizualizezi urmatorul tutorial, care explica cel mai bine procesul: https://support.google.com/analytics/answer/1034306?hl=ro

Exemple de implementare conversii (Conversion tracking)

a) Vizualizarea paginii de contact

1. Mergi in contul de Analytics si apasa pe Admin (coltul dreapta sus)

2. Mergi in zona de Goal-uri a site-ului pe care doresti sa il monitorizezi.

3. In aceasta zona poti vizualiza toate Goal-urile pe care le-ai stabilit deja. Nu uita ca poti avea pana la maxim 20 de Goal-uri definite. In continuare apasa pe Create a goal

4. Pentru acesta conversie, introdu un nume sugestiv precum “vizualizare pagina contact” si alege Type – Destination. In campul Destination introdu URL-ul paginii de contact:

5. Cel mai important este sa setezi URL-ul corect al paginii de contact. Daca de exemplu pagina ta se gaseste la adresa www.domeniu.ro/contact/ cel mai bine vei seta campul de destination ca “Equals to” /contact .

Optional poti atribui o valoare in bani a acestei actiuni. De exemplu daca stii ca per client castigi in medie 100 EUR, iar din 100 prospecti, 5% iti devin clienti, poti pune Value/Vizualizare pagina ca fiind 5 EUR.

La final apasa pe Create goal.

6. Vizualizeaza conversiile in zona de reporting > Conversions

b) Click pe un buton de dowload

Ai resurse sau documente pe site pe care vrei ca oamenii sa le downloadeze, acesta fiind una dintre conversiile pe care vrei sa le inregistrezi? Aici lucrurile devin mai complicate si cel mai probabil ai nevoie de ajutorul unui webdeveloper.

Sa spunem de exemplu ca vrei ca vizitatorii sa downloadeze un contract. Cum monitorizezi conversiile?

1. Adaugi in HTML-ul paginii pe ancora butonului evenimentul javascript onClick:

<a href="#" onClick="_gaq.push(['_trackEvent', 'Contracte', 'Click', 'Contract de paza persoane fizice']);">Download contract</a>

2. Sa discutam despre ce inseamna acesti parametrii:

  • categoria evenimentului – L-am numit aici “Contracte”
  • actiunea – s-a dat click pe buton, deci “Click”
  • eticheta – descrierea precisa a documentului downlodat – “Contract de paza persoane fizice”

Aceste campuri pot fi setate dupa cum consideri ca este indicat pentru situatia ta. Te invit sa experimentezi cu diverse configuratii. Mai multe detalii despre acest tip de evenimente gasesti aici: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/gajs/eventTrackerGuide

3. Dupa ce se implementeaza codul/codurile in pagini este necesar sa ne reluam procesul de la 1-3 de la vizualizarea paginii de contact.

4. In acest punct alege la campul Type – Event si apoi Next step.

5. In campurile din acest pas trebuie sa completezi cu exactitate datele introduse in site la punctul 1 -categoria, actiunea sau eticheta. Poti sa completezi cate campuri doresti in functie de cum doresti sa monitorizezi.

De exemplu daca vrei sa monitorizezi toate download-urile de Contacte atunci introduci doar campul de Category.

Daca doresti sa vezi separat Contractele persoane fizice si juridice, adaugi la campul label unul dintre ele si apoi mai adaugi un Goal (reiei pasii de la 1).

6. In acest moment ai cunostiintele necesare monitorizarii conversiilor pe site-ul tau. Urmareste in zona de Reporting > Conversions > Goals statisticile despre cum se produc conversii pe site-ul tau.

La final

Cam asa se seteaza la nivel basic conversiile in Google Analytics/Adwords. Daca ai intrebari/sugestii/comentarii nu ezita sa ne scrii mai jos, in comentarii.

Iti doresc o rata de conversie cat mai buna!

Alexandru David