Top 5 Companii vedete si in social media

1. DISNEY

Disney

46,607,541 Facebook fans
17,285,805 Twitter followers

4,588,331,646 YouTube views

Strategiile de marketing ale companiei Disney au fost dintotdeauna studiate si indexate in manualul de bune pratici.  Cei 12.000 de followers pe Twitter, 80.000 de fani de Facebook si 14.000.000 de vizualizari pe Youtube, pe care conturile companiei  ii adaugă la numaratoare zilnic, fac din Disney o forta in lumea virtuala asa cum este si in cea reala.

Exista o cantitate imensa de material care sa aducă nostalgie multor generatii de utilizatori care urmaresc cele aproape 1000 de conturi pe care compania le opereaza in social media. Disney este de urmarit pentru exemple de inovatie in animatie, grafica, design si creatie, marketing, management sau dezvoltare personala.  Imagini si secvente din celebrele filme de animatie aduna, la scurt timp dupa ce au fost postate, zeci de mii de like-uri. Fanii Disney pot descarca wallpaper-uri sau trailere si pot afla primii noutati despre proiectele companiei.

Recent, inainte de comercializarea in magazine a filmului „Frozen”, pentru scurt timp, s-a desfasurat pe Facebook o campanie in care fanii Disney puteau descarca intregul film, daca distribuiau postarea respectiva. Multi utilizatori au fost incantati de idee, altii s-au revoltat pentru ca inainte de a obtine link-ul pentru descarcarea filmului trebuiau sa dea cateva like-uri unor alte pagini si sa isi dea o serie de date personale. Dar nimic nu e cu adevarat gratis, nu-i asa?

2. NUTELLA

nutella

25,631,992 Facebook likes
103,138 Twitter followers

2,303,565 YouTube views

Nutella, indragitul brand al companiei italiene Ferrero, desfasoara o campanie care aniverseaza 50 de ani de existenta sub sloganul “50 years full of stories”.  Fanii sunt incurajati sa isi aminteasca de prima data cand au mancat nutella si sa trimita povestea, imaginile, sau inregistrarile video care ilustreaza momentul pe www.nutellastories.com.

In 2013, Ferrero a creat controversii in social media, in momentul in care i-a trimis bloggeritei americane cu origini italiene, Sara Rosso, o citatie prin care o soma sa inceteze activitatea pe conturile create de ea pe Facebook si Twitter si pe site-ul creat din dorinta de a exista Ziua mondiala Nutella – World Nutella Day. Comunitatea creata in jurul acestor conturi s-a revoltat fata de modul in care Ferrero a ales sa reactioneze la atasamentul sincer pe care un fan il are fata de brandul lor. Nu se stie daca Ferrero a avut aceasta atitudine controversata tocmai pentru a se folosi ulterior de buzz-ul creat, insa cert este ca, la doar cateva zile, Sara Rosso a primit un mail în care i se multumea pentru devotamentul arătat brandului si ca isi poate continua actiunile legate de World Nutella Day, beneficiind de intreaga sustinere a companiei.

Contul Nutella de Twitter strange în jur de 10,740 de followers pe zi, pe Facebook se adauga 264,607 de fani și video-urile lor pe Youtube sunt vizualizate de aproape 1.000.000 pe zi!

3. NATIONAL GEOGRAPHIC SOCIETY

ng

66,118,234 Facebook fans
7,631,524 Twitter followers

1,148,607,709 YouTube views

National Geographic are mai multe pagini pe Facebook – Magazine, Channel, Adventure, Science, plus paginile nationale. Fiecare post strange mii de like-uri ale fanilor curiosi, avizi de stiinta, doritori de updateuri despre noile descoperi ale NASA sau care vor pur si simplu sa isi clateasca ochii cu fotografiile lor extraordinare. National Geographic foloseste o multime de widget-uri cu care isi tine fanii implicati si fac stiinta atractiva pentru copii sau aplicatii prin care isi lasa consumatorii sa aleaga viitoarea coperta a revistei.

Intr-o zi National Geographic aduna 10,740 Twitter followers,  264,607 fani pe Facebook si peste 860.046 de vizualizari pe  YouTube.

4. SAMSUNG MOBILE

samsung

34,149,508 Facebook fans
13,591,805 Twitter followers

587,020,837 YouTube views

Samsung Mobile a creat mare buzz cu Galaxy S5 si cu Gear, asa ca nu le-a fost greu deloc ca in fiecare zi sa adune in jur de 21,557 Twitter followers, 128,945 fani de Facebook si 1,950,327 de vizualizari pe YouTube.

Dupa seara Oscarurilor, daca aud cuvintele campanie/marketing si Samsung asociate ma gandesc direct la faimoasa Celebrity selfie care a umflat Twitter-ul si toate retelele sociale doua saptamani dupa.

 5. NIKE

nike

78,361,360 Facebook fans
11,661,100 Twitter followers

271,554,839 YouTube view

Demult nu mai vinde Nike doar pantofi… O data cu campaniile “Find Your Greatness” and “Endless Possibilities”, Nike ne zice tuturor ca avem potentialul de a intra in elita atletilor pe care ii idolatrizam. Trebuie doar sa avem indeajuns de multe lucruri Nike – echipament, aplicatii, poze pe Intagram si incredere.

Datorita aplicatiei Nike+ (From running to everyday activities, Nike+) compania a avut o crestere semnificativa, inregistrand o cifra de afaceri de 24.1 milioane de dolari si ajungand sa controleze jumatate din piata pantofilor de alergat si 92% din piata pantofilor pentru baschet. Astfel, Nike vinde cea mai frumoasa iluzie – cu fiecare aplicatie si produs ne ajuta sa scoatem la lumina atletul din noi.

In fiecare zi Nike are 20,282 noi Twitter followers,  153,689 noi fani de Facebook si in jur de 378,495 de vizualizari pe YouTube.

Alte companii care intra in mod frecvent in top 10 si au o activitate interesant de urmarit pe Facebook, Google+, Instagram, Twitter si Youtube sunt CNN, BBC News, BMW, MTV. Voi ce alte companii urmariti in retelele sociale? Sau ce companie ar mai merita urmarita si adaugata in lista?

Comments are closed.