Daca nu stii ce vrei, asta vei obtine!

Sambata, 22 noiembrie, am avut placerea sa participam la Atelierul de Antreprenoriat “Planul de Afaceri”, sustinut la Fundatia Romanian Business Leaders de Sergiu Negut.

In prima parte a zilei, am vorbit despre importanta planului de afaceri, atat la inceput de drum, cat si la fiecare milestone, cel putin anual, avand in vedere ca nu exista o reteta standard pe care antreprenorii sa o poata urmari si niciun framework analitic existent nu este 100% aplicabil intr-un business real.

Succesul unui business incepe cu lipsa esecului! Avand in vedere ca aprox. 80% dintre business-urile noi esueaza, trebuie subliniate cateva dintre principalele obiective ale unui business care il pot mentine in viata si care ne-au amuzat mult, prin prisma abordarii in sine:

  • Make money
  • Make more money
  • Make ever more money
  • Have meaning! (Mana intinsa care nu spune o poveste, nu primeste bani)

Iar primul pas in acest parcurs ascendent al unui business este Planul de Afaceri. Orice plan este mai bun decat nici un plan, chiar daca, de obicei, in 99% din cazuri acesta este gresit (dureaza dublu, costa dublu). Pe langa plan, foarte importante sunt atributele unui antreprenor de succes: Initiativa, Curaj, Anduranta si Chibzuinta (uita-te la toate resursele ca si cum s-ar termina!)

A fost o activitate interactiva, lucrand si la un Plan de Afaceri in sine, trecand pe rand prin toate cele 11 capitole importante ale acestuia: Nevoia, Solutia, Piata Relevanta, Clientii target, Concurenta, Diferentierea, urmate de Marketing, Vanzari, Status, Planul in sine si Resursele necesare.

Cele mai importante 2 lectii din acest exercitiu:

  • Excelul si previziunile din planul de afaceri nu sunt despre profit, ci despre cash flow!
  • Everyone has a plan until they get punched in the face.

In partea a doua a zilei am avut ocazia sa stam de vorba cu Dragos Anastasiu (Eurolines) si Codrut Nicolau, care ne-au impartasit cu drag sfaturi din tolba lor de experienta vasta in mediul de business romanesc:

  • Un pitch de succes atinge in primele 30 de secunde urmatoarele aspecte: Numele si prenumele celui care face pitch-ul; Nevoia identificata de acesta; Solutia propusa pentru rezolvarea respectivei nevoi; Suma solicitata de la investitor si modul /durata in care acesta o va reupera; Avantajele competitive: de ce solutia aceasta si nu alta
  • FOCUS, FOCUS, FOCUS!
  • Succesul unui business este strict dependent de mindset-ul echipei, nevoia constanta de a primi feedback pozitiv: placere – pasiune – fun – feedback pozitiv – bani – sustenabilitate!
  • Echipa este cea mai importanta resursa a unui business. Cel mai important factor motivant pentru echipa este succesul!
  • Principalele motive pentru care business-urile esueaza: lipsa oamenilor necesari, lipsa cash-flow-urilor
  • Nu este niciodata indicat sa schimbi o echipa castigatoare
  • In viata ai timp de tot ce iti doresti!
  • Procesul de invatare continua este esential, de la oamenii din jur, citind carti, urmand cursuri, sau prin orice alte metode.

Incheiem si noi aceasta postare asa cum s-a incheiat sambata atelierul: The answer is yes, now tell me the question!

Voi ce pareri aveti despre planul de afaceri?

Roxana este Partener si Marketing Manager la Best Web Image – o echipa “mica” dar “voinica” de oameni talentati care fac web development si web design. De peste 3 ani, ea se ingrijeste de imaginea companiei, pastrand legaturi durabile cu peste 100 de clienti si colaboratori.

Facebook LinkedIn Google+ 

Comments are closed.