Cum sa intelegem Conversiile si Modelele de Atribuire in Analytics

Unul dintre cele mai comune modele de atribuire pentru monitorizarea conversiilor este Last Click Attribution. Prin utilizarea acestui model inseamna ca atribuim conversia ultimei activitati de marketing facute. Daca ultimul click a fost efectuat pe un anunt, atunci tot „meritul” va fi acordat canalului Adwords.

Totusi, este un traseu lung si uneori interesant pe care clientul il parcurge inainte de a lua o decizie: fie ca vorbim de abonare, de cerere oferta, completare formular sau achizitie, clientul poate interactiona cu brandul nostru prin intermediul mai multor canale de marketing.

Coloring Book, Graphs

Cum apreciem valoarea acestor canale de marketing dinaintea conversiei?

Ca sa intelegem mai bine acest traseu pana la conversie, ne putem raporta la sporturile de echipa: intr-un meci de fotbal, un singur jucator inscrie golul, insa pana la inscriere, acesta a fost ajutat de alti coechipieri. Sunt jucatori care asista si jucatori care marcheaza. Acelasi lucru se petrece si in cazul conversiilor. Canalele noastre de marketing reprezinta jucatorii. Important este sa intelegem care canale asista, si care finalizeaza. (seal the deal). Acesta este modelul Last Click Attribution.

 

First Click Attribution: Acest model este opusul modelului prezentat anterior. In loc sa atribuim tot meritul si valoarea ultimei actiuni, ne ducem inapoi la prima actiune pe care a efectuat-o clientul si care a initiat intreg procesul. Ce putem sa aflam de aici? Care canal este cel mai bun pentru a initia conversii.

Exista si modelul Linear de atribuire a conversiilor – acesta presupune ca fiecare canal care a participat in traseul clientului pana la conversie este valorificat in mod egal!

De ce este important sa cunoastem, sa intelegem si sa testam modelele de atribuire? Putem sa intelegem mult mai bine valoarea acordata fiecare canal de marketing, si totodata, sa observam cum mai multe canale pot lucra impreuna pentru a genera conversii.

Attribution-models

De aceea, nu intotdeuna este relevant sa analizam o situatie printr-o singura modalitate. Vrem sa urmarim traseul conversiilor, sa comparam modelele de atribuire si sa folosim aceste informatii pentru a intelege mai bine acest traseu si a aloca bugetul de marketing corespunzator!

Comments are closed.